Kiinteistön vuokraoikeuden ja rakennuksen omistajan muutosilmoitus

Mikäli omistukseesi siirtyy rakennus, joka sijaitsee kaupungin omistamalla vuokratontilla, on siitä tehtävä ilmoitus Kajaanin kaupungille vuokratonttien asiakasrekisterin ja rakennusten omistajatietojen päivittämiseksi.

Rakennusten omistajatiedot on päivitettävä myös kiinteistöjen osalta, eli omistajan muutokset on aina päivitettävä kaupungin rakennusrekisteriin.

Voit tehdä tarvittavat ilmoitukset sähköisessä asiointipalvelussa. Ilmoitukseen on liitettävä kauppakirjajäljennös tai muu omistussuhteen muutoksen vahvistava asiakirja. Palvelu vaatii vahvan tunnistautumisen.

Lisäksi Maanmittauslaitokselta on haettava vuokraoikeuden siirtoa tai lainhuutoa 6 kk kuluessa kauppakirjan tai muun saantokirjan allekirjoittamisesta, lisätietoja saat Maanmittauslaitoksen verkkosivuilta.

Ilmoitetut tiedot liitteineen välittyvät sekä Kajaanin kaupungille, että Kajaanin Vesi -liikelaitokselle vesihuollon liittymis- ja käyttösopimuksen tekemiseksi. Huomioithan, että yksi ilmoitus sähköisellä ilmoituslomakkeella riittää.

Lisätietoja sähköpostitse maanvuokrat@kajaani.fi

Siirry sähköiselle ilmoituslomakkeelle