Sammonkaari Tervaraitti
Alustava visualisointi Sammonkaaren kortteli 1:n suuntaan suunnitellulta Tervaraitilta päin katsottuna.

Sammonkaaren rakennustyöt käynnistyvät

Sammonkaaren rakennustyöt alkavat entisen linja-autoaseman tontilla viikolla 36. Työmaa-alue tullaan aitaamaan ja alue on varattu suurelta osin vain työmaan käyttöön. Entisen linja-autoaseman tontilla ollut tilapäinen parkkialue poistuu käytöstä aitauksen myötä. Työmaa-alueen sisällä ei jatkossa saa pysäköidä ollenkaan. Työmaa-alueen ulkopuolelle jää muutama kymmenen vapaata pysäköintipaikkaa taksikopin puoleiselle reunalle, jotka ovat vielä toistaiseksi käytössä. Sammonkadulta poistetaan kadunvarsipysäköinti Urho Kekkosen kadun ja Lönnrotinkadun väliltä.

Työmaa vaikuttaa Lönnrotinkadun ja Sammonkadun kevyenliikenteen väylän käyttöön entisen linja-autoaseman tontin vieressä. Kevyenliikenteen väylät poistuvat käytöstä rakennustöiden alkaessa. Lönnrotinkadulla ennen Sammonkatua oleva linja-autopysäkki poistuu käytöstä rakennustöiden alettua.

Tilapäiset liikennejärjestelyt ovat voimassa toistaiseksi, kunnes toisin tiedotetaan. Alueella liikkujia pyydetään huomioimaan turvallinen liikennekäyttäytyminen muuttuneiden järjestelyiden vuoksi.

Lisätietoja:
Katu- ja liikennejärjestelyt: Kajaanin kaupunki Teemu Rissanen 044 7100 360