Kuva: Siskot ja Simot

Kajaanissa lähetetään taas Joulupostia ikäihmisille – toimita joulukortti keräyspisteeseen 4.12.2023 mennessä

Joulunaika alkaa jälleen hyvää joulumieltä jakamalla. Kajaanin kaupunki on mukana jo neljättä kertaa valtakunnallisessa Joulupostia ikäihmiselle -kampanjassa. Lähetetään joulupostia ikäihmisille ja välitetään näin yhdessä jouluiloa!

Luovan välittämisen yhteisö Siskot ja Simot järjestää yhteistyökumppaneineen Joulupostia ikäihmisille -kampanjan 13.11.–4.12.2023. Kutsumme kajaanilaisia mukaan lähettämään joulukortteja kotihoidon ja asumispalvelujen ikääntyneille asiakkaille, jotta mahdollisimman moni ikäihminen saisi tänäkin vuonna lämpimät joulun toivotukset.

Näin osallistut kampanjaan:

1. Kirjoita joulukortti (valmis tai itse tehty).
  2. Toimita joulukortti keräyspisteeseen 13.11.–4.12.2023

Toimi näin:

• Kirjoita korttiin nimesi ja lisäksi Siskot ja Simot. Esimerkiksi näin: Hyvää joulua! Toivottaa Siskot ja Simot ja Martti
  • Pudota kortti sellaisenaan keräyslaatikkoon. Ethän laita korttia suljettuun kirjekuoreen.

Kajaanin joulukorttien keräyspisteet:

• Kajaanin kaupungintalo, Pohjolankatu 13, Kajaani
  • Kajaanin pääkirjasto, Seminaarinkatu 15, Kajaani
  • Lehtikankaan kirjasto, Rinnekatu 2, Kajaani
  • Lohtajan kirjasto, Menninkäisentie 1, Kajaani
  • Otanmäen kirjasto, Uunimiehentie 6, Otanmäki
  • Kirjastoauto Kippe
  • Kaukametsän opisto Koskikatu 4 B, Kajaani
  • Vesiliikuntakeskus Kaukavesi, Jokikatu 5, Kajaani
  • Kajaanihalli, Ratakatu 2, Kajaani.

Kampanja sosiaalisessa mediassa:

Käytä hastageja:

• #kosketakortilla
  • #joulupostia

Yhteistyökumppaneina ovat keräyspaikkakuntien lisäksi Kuntaliitto, Kansalaisopistojen liitto ja Kansalaisareena. Paikallistasolla kampanjaa edistävät myös monet muut yhteisöt.

Kaikkien joulukorttien keräyspisteet, postitusosoitteet ja mukana olevat paikkakunnat löytyvät kampanjan verkkosivuilta: www.siskotjasimot.fi/joulupostia