Kajaanin vuoden vanhus 2021 on Alpo Rautiainen – lämpimät onnittelut

Kajaanin vanhusneuvosto on valinnut Kajaanin vuoden 2021 vanhukseksi Alpo Rautiaisen. Vuoden vanhus 2021 julkistettiin ja palkittiin kaupungintalon valtuustosalissa keskiviikkona 5.1.2022 klo 12.00. Tilaisuudessa luovutettiin vuoden vanhukselle kunniakirja, kukka ja vuoden vanhus laatalla varustettu leipälapio. Ikäihmisten joulujuhlassa on perinteisesti julkistettu vuoden vanhus. Viimekään vuonna ikäihmisten joulujuhlaa ei järjestetty koronavirusepidemian takia.

Valintakriteereitä ovat, että henkilö on yli 80-vuotias ja edellisen vuoden aikana toiminnassa mukana vielä aktiivisesti.

Kajaanissa syntynyt Alpo Rautiainen on 83-vuotias. Alpo Rautiainen on pitkäaikainen vapaaehtoistoimija. Hän on ollut Kajaanin Ladun puheenjohtajana ja puuhamiehenä 10 vuotta. Vuodesta 1998 alkaen Alpo Rautiainen on ollut aktiivinen toimija Eläkeliiton Kajaanin yhdistyksessä. Omasta terveydestä, henkisestä hyvinvoinnista ja kunnosta huolehtimien on hänen punainen lankansa myös eläkeläisjärjestön toiminnassa. Alpo on ollut muun muassa kuntoilun, vesijumppien, terveys- ja hyvinvointi luentojen aktiivinen alullepanijana järjestössään ja on ollut järjestämässä laulukuoron esiintymisiä niin hoivakoteihin kuin kirkkoihin. Alpo on toiminut yhdistyksen hallituksessa 12 vuotta.

Aihealueet