Hyppää sisältöön

Kajaanin kaupunki testaa chatbot-asiointia liikunnan ja Kaukaveden verkkosivustoilla

Kajaanin kaupungin verkkosivuilla aloitettiin chatbot-kokeilu maanantaina 23.8.2021. Ensimmäisenä Kunta-Kati -nimistä chatbottia pääsee testaamaan liikunnan ja Kaukaveden sivuilla.

Kokeilun kohteena oleva Kunta-Kati on tekoälyä hyödyntävä chatbot, joka vastaa esitettyihin kysymyksiin automaattisesti. Kunta-Kati täydentää Kajaanin asiointikanavia ja tavoitteena on, että se osaltaan auttaa kaupunkilaisia saamaan nopeasti vastauksia kysymyksiinsä, ympäri vuorokauden. Kokeilu kestää marraskuun loppuun 2021 asti.

Kaupunkilaisten on mahdollista osallistua kehittämiseen testaamalla chatbottia ja antamalla palautetta käyttökokemuksista. Kunta-Kati oppii palvelemaan käyttäjiä tekoälynsä avulla päivä päivältä paremmin. Palautetta voi antaa vastamaalla kyselyyn osoitteessa: https://link.webropol.com/s/kunta-kati tai suoraan Kunta-Katin kautta.

Kunta-Katin kokeilu on osa Digimuutos 3.0 -hanketta. Digimuutos 3.0 -hanke on digitaalisen osallisuuden ja asiakaspalvelun hanke, jossa Kajaanin kaupunki kehittää digitaalisia toimintatapoja ja asiointipalveluja yhteisellä hankkeella Kuusamon ja Taivalkosken kanssa.

Lisätiedot:

Timo Vakkilainen
Digimuutos 3.0 hankepäällikkö
timo.vakkilainen@kuusamo.fi
p. 040 860 8115

Raisa Maijala
Digimuutos 3.0 Kajaanin asiantuntija
raisa.maijala@kuusamo.fi
p. 040 860 8117