Kainuun Museon sisäänkäynti

Kainuun Museo sulkee ovensa joulukuussa korjaustöiden ajaksi

Kainuun Museon kiinteistössä Asemakatu 4:ssä tehdään tulevan talven aikana korjaustöitä, jonka vuoksi museon näyttelytilat pidetään suljettuina joulukuun alusta helmikuun loppuun. Korjaustöissä parannetaan näyttelytilojen ilmanvaihtoa ja uusitaan rakennuksen sähkötekniikkaa.

Korjaustöiden vuoksi museon perusnäyttelyä puretaan asteittain jo marraskuun aikana. Vaihtuvat näyttelyt eli Suomen itä valokuvissa ja Ärjän tunnekartta ovat esillä sunnuntaihin 28. marraskuuta 2021 asti. Sulkemisesta huolimatta tämän vuoden kävijämäärä on nousemassa yli 7000 kävijään, mikä on museolle hyvä tulos.

Museon perusnäyttelyyn voi tutustua nyt myös virtuaalisesti. Museon kotisivuilla on avattu kajaanilaisen Seipix-yrityksen valmistama 3D-kuvaus, jossa asiakas voi liikkua näyttelytilassa haluamassaan järjestyksessä ja katsoa näyttelyvitriinejä myös läheltä.

Korjaustöiden aikana museon arkisto- ja kirjastopalvelut eivät ole käytössä, sillä kaikki aineisto ei ole saavutettavissa työmaarakenteiden ja suojausten vuoksi.

Lisätietoja Antti Mäkinen museonjohtaja, p. 044 7100450 (antti.makinen@kajaani.fi).