Kainuun hyvinvointialue kysely strategiasta kuvistyskuva

Kainuun hyvinvointialueen strategiakysely kaikille kainuulaisille

Kainuun hyvinvointialueen strategian laatiminen on käynnissä. Strategia on tulevaisuuden suunnitelma, joka sisältää keskeiset tavoitteet ja keinot, joiden avulla Kainuussa järjestetään sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelut.

Kaikilla kainuulaisilla on mahdollisuus osallistua suunnitelman laatimiseen antamalla omat näkemyksensä ja evästyksensä. Kansalaiskyselyyn voi vastata joko digiversiona tai paperilomakkeella. Kysely on avoinna 4.–14.10.2022.

Linkki kyselyyn

Linkki verkkosivustolle, josta on saatavilla kyselylinkki sekä tulostettava lomake.

Paperilomakkeita voi täyttää ja jättää toimitettavaksi myös kirjastoissa tai kunnanvirastoissa.

Avoin kuulemistilaisuus 7. lokakuuta

Kainuun järjestöasiain neuvottelukunta (JANE) järjestää perjantaina 7.10.2022 klo 17 avoimen kuulemistilaisuuden, johon voi liittyä Teams-yhteydellä www.kainuunnuotta.net -sivulla. Tilaisuudessa voi alustusten pohjalta esittää kysymyksiä ja näkemyksiä strategiaprosessiin liittyen.

Kansalaiskyselyn ja kuulemistilaisuuden aineistot koostetaan ja analysoidaan lokakuun aikana ja liitetään osaksi strategiavalmistelua.

_________
Kainuun hyvinvointialue aloittaa palvelutoimintansa 1.1.2023, jolloin sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisvastuu siirtyy kunnilta uudelle hyvinvointialueelle. Siirtyminen ei edellytä palveluiden käyttäjiltä erillisiä toimenpiteitä, vaan nykyiset toiminnot jatkuvat saumattomasti vuodenvaihteen jälkeen.

Vastaa kyselyyn