Hei vanhempi!

Pääkirjaston yläkerrassa on ilmojen viiletessä ollut rauhattomuuksia peruskouluikäisten taholta. Samoja ongelmia oli myös viime talvena. Tiloja sotketaan, siellä juostaan ja häiritään muiden työskentelyä eikä kirjaston henkilökuntaa kuunnella. Yläkerran tilat on tarkoitettu opiskeluun, työskentelyyn ja rauhalliseen ajanviettoon.

Henkilökunta kiertää yläkerran tiloissa säännöllisesti ja kirjastossa on tallentava kameravalvonta. Kirjasto tekee yhteistyötä nuorisopalveluiden kanssa ja etsivät nuorisotyöntekijät jalkautuvat kirjastolle säännöllisesti. Kirjaston henkilökunta on joutunut useasti ajamaan nuoria ulos ja jos meno äityy liian kovaksi, paikalle voidaan kutsua vartija.

Toivoisimme että kodeissa keskustellaan yleisten tilojen käytöstä. Nuoret ovat muiden asiakkaiden tavoin tervetulleita kirjastoon, mutta kirjaston käyttösääntöjä tulee noudattaa. Asioidessa ei saa aiheuttaa häiriötä kirjaston muille käyttäjille eikä sen henkilökunnalle, eikä vaarantaa kirjaston viihtyisyyttä eikä turvallisuutta. Suuri osa nuorista asiakkaista käyttäytyy sääntöjä noudattaen, kiitos siitä.

Aihealueet