Kauka­metsän opistossa korona­rajoitukset jatkuvat ajalle 1.3. – 31.3.2021

Kaukametsän opiston aikuisten harrasteryhmien opetustoiminta siirretään mahdollisuuksien mukaan etäopetukseksi. Pitämättä jäävät tunnit pyritään korvaamaan kevätlukukauden aikana.

Suurin osa tunneista on jo siirtynyt nettiin.  Opettaja lähettää edelleen kutsulinkin tunnille. Joissakin kursseissa voidaan harkita kokoontumisia myös ulkona. Aikuisten ryhmäharrastusten sijaan riskiryhmiin kuuluville suositellaan yksilöharrastuksia ja ulkolajeja.

Aikuisten yksilöopetus, alle 12 –vuotiaiden ja 12–17 –vuotiaiden kurssit jatkuvat lähiopetuksena 2 metrin turvaetäisyyksiä ja hygieniasuosituksia ja ohjeita noudattaen. Kasvomaskin käyttöä suositellaan 12-vuotiaille (6-luokkalaisille ja sitä vanhemmille) kaikissa tilanteissa, joissa lähikontakteja ei voida välttää.

Yleisöluennot toteutetaan 20 hengen tilaisuuksina ennakkoilmoittumisten pohjalta turvaetäisyyksiä ja hygieniasuosituksia sekä ohjeita noudattaen. Osalle ilmoittautuneista voidaan lähettää tekstiviestillä etäosallistumisohjeet.

Kaukametsän opiston henkilöstö on todella pahoillaan lähiopetuksen siirtymisestä. Näillä välttämättömillä toimilla toivottavasti pysymme terveinä ja pystymme käynnistämään lähiopetuksen mahdollisimman nopeasti kevään aikana.

Kainuun alueellinen koronakoordinaatioryhmä ja Kainuun kunnat ovat todenneet Kainuun olevan koronaepidemian kiihtymisvaiheessa. Kiihtymisvaiheessa ohjeet ja suositukset tiukkenevat. Pohjois-Suomen aluehallintaviraston määräys 20 henkilön yleisötilaisuuksien ja yleisten kokousten rajoittamisesta on edelleen voimassa. Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän antaman suositukset säilyvät ennallaan.

Yleiset varotoimet

Kaukametsän tiloissa kehotetaan noudattamaan yleisiä ohjeita turvaetäisyyksistä sekä henkilökohtaisesta hygieniasta.

• tule paikalle ainoastaan terveenä
  • pidä turvavälit muihin asiakkaisiin sekä henkilökuntaan, 2 metrin säädös!
  • käytä kasvomaskia yleisissä tiloissa, jos turvavälin pitäminen ei ole mahdollista (yli 12-vuotiaat)
  • huolehdi hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.

Kaikissa välttämättömissä enintään 20 henkilön tilaisuuksissa tulee käyttää kasvomaskeja, ellei vähintään kahden metrin turvaetäisyydestä voi varmistua!

Lisätietoja saat omalta opettajalta tai ainealueen vastuuopettajalta:

Tarja Peitsaho, vs. Rehtori

GSM +358 (0) 44 710 0525