Lakikirjoja rivissä pöydällä.

Kevään asianajajapäivystykset alkavat 15.1.2024

Suomen Asianajajaliiton ja paikallisten asianajotoimistoimistojen tarjoama maksuton asianajajapäivystys Kajaanin pääkirjastolla jatkuu kuukausittain 15.1.2024. Kyse on maksuttomasta juridisesta yleisneuvonnasta kaikissa oikeudellisissa asioissa.

Päivystyksessä annetaan suullista neuvontaa henkilökohtaisesti paikalla oleville neuvottaville. Neuvonnan ensisijaisena sisältönä on pyrkiä arvioimaan neuvottavan oikeudellinen ongelma sekä tarvittaessa ohjata hänet oikeaan paikkaan, kuten viranomaisille, joille asian käsittely kuuluu tai tarvittaessa asianajajalle asian jatkohoitoa varten. Selkeissä ja yksinkertaisissa asioissa voidaan antaa suoraan asian hoitamiseen tarvittava neuvo.

Päivystyksessä ei laadita asiakirjoja eikä tehdä muita konkreettiseen asianajoon liittyviä toimenpiteitä. Lakimiehen kanssa päivystyksessä käydyt keskustelut ovat aina luottamuksellisia.

Päivystyspaikka on pääkirjaston yläkerran Palaveri-ryhmätyötilassa. Kirjastonhoitaja jakaa vuoronumerot päivystykseen klo 16.30 alkaen Palaveri-ryhmätyötilan edessä. Päivystysaika on klo 17 – 19. Yhtä asiakasta varten on varattu aikaa noin 15 minuuttia.

Kevätkausi 2024

• ma 15.1. Tiia Nyman, Asianajotoimisto Mikael Knuuti Ky