3.9.2019 - 13:04

Ympäristöteknisen toimialan ja Kajaanin Veden syyskuun kuukausitiedote

Kajaanin kaupunkitunnus sininen
Ympäristötekninen toimiala ja Kajaanin Vesi julkaisevat kuukausittain yhteisen tiedotteen.

Liikuntayksikkö:

Kajaanihalli on palannut kesätauolta.

Kajaanihallin käyttövuorot alkavat aamuisin maanantaista torstaihin klo 8.00 ja tilojen käyttö loppuu klo 21.30. Perjantaisin tilojen käyttö alkaa klo 8.00 ja sulkeutuu salien osalta klo 19.45. Kajaanihallille on tulossa syyskuun aikana tapahtumia, joiden vuoksi hallin käyttö on rajoitettua tai halli on suljettu muulta toiminnalta.

Suurkirppis on sunnuntaina 15.9.2019 klo 9.00 - 14.00. Hallitilat (k. 1-6, musiikkiliikunta, telinevoimistelu, yuleisurheilutila) on varattu klo 7.00 - 18.00 Suurkirppikselle.
Hallivuorot on peruttu 14.9.2019 klo 16.00 - 21.30 (musiikkiliikunta, telinevoimistelu, yleisurheilutila). Tanssii Tavisten kanssa -tapahtuma on lauantaina 21.9.2019. Tämän vuoksi koko hallin vuorot on peruttu ajalta 20.9. - 21.9.2019.

Kaukaveden vesiliikuntatuntien aikataulut:

Ma klo 6.45 ja klo 17.30 vesijumppa ja  klo 18.30 vesitreeni
Ke klo 7:00 musiikiton vesijumppa ja klo 17.30 vesikuntopiiri
To klo 17.30 tehovesitreeni
La klo 10.30 vesitreeni
Su klo 16.30 vesitreeni

Treenin tai jumpan kesto on 45 minuuttia.

Virtuaalivesijumppaa pääsee kokeilemaan vielä syyskuun puoleen väliin saakka Kaukaveden aukioloai-koina.
Uutena ryhmänä syyslomaviikon uimakouluissa aloittaa erityistä tukea vaativien lasten ryhmä.
Syyslomaviikon uimakouluihin sekä loppysyksyn uintikerhoihin ilmoittautuminen aukeaa ma 23.9. klo 8.00 osoitteessa kaukavesi.fi.

Kajaanin kaupungin Liikuntapalvelut järjestää ohjattuja liikuntapalveluita yhteistyötahojen kanssa. Tavoitteena on tarjota terveyttä ylläpitävää ja edistävää liikuntaa, sekä innostaa omaehtoiseen liikkumiseen.

Liikuntapassi 65 + on tarkoitettu yli 65 -vuotiaille kajaanilaisille henkilökohtaiseen käyttöön. Etuuden saa-jan tulee olla eläkeläinen. Passia lunastettaessa on esitettävä eläkeläiskortti tai jokin muu todiste.
Liikuntapassi 65+ oikeuttaa 1,00 € :n tukeen/kertakäynti passissa merkittyihin liikuntapaikkoihin. Passin voi hakea  Kajaani Infosta (Pohjolankatu 13) ja Vesiliikuntakeskus Kaukavedestä (Jokikatu 5).

Tukea ei voi yhdistää sarjalippuun, rannekkeeseen, kausikorttiin tai kurssimaksuun.

Vertaisohjaajien ohjaamat vesijumpat senioreille Vesiliikuntakeskus Kaukavedessä:

Vesijumpparyhmiin liikuntapasseja saa vertaisohjaajilta paikan päältä. Vesiliikuntapassin etu on 1,50 € maksamastasi uintimaksusta. Päällekkäiset etuudet eivät ole mahdollisia.
Liikunta- ja vesiliikuntapassit ovat voimassa 1.1. – 31.12.2019.

Lisätietoja:

+65 Liikuntapassiryhmistä

Vesiliikuntakeskus Kaukaveden vesiliikuntaryhmät

Liikuntapäällikkö, Jarmo Kinnunen p. 044 7100 373 jarmo.kinnunen@kajaani.fi
Liikunta—ja tapahtumakoordinaattori , Satu Pyykkönen p. 044 7100 058 satu.pyykkonen@kajaani.fi

Tapahtumia Kajaanissa syyskuun aikana:

4.9. 25. TunninTaival, Kaupunginlampi,
7.9.  ABC Turvallisuuspäivä, Lohtajan ABC
6.-7.9. Kajaanin Syysmarkkinat, Kauppatori
13.-14.9. Nälkämaan markkinat, Seppälä
16.-22.9. Kansainvälinen Liikkujan viikko
18.9. SyysCooper, Vimpelinlaakson urheilukeskus
21.9. Tanssii tavisten kanssa, Kajaanihalli
29.9. Arskan XXI Askellus, Otanmäen urheilutalo

Vaelluksia ja tapahtumia Kainuussa

6.-8.9. Halti Outdoor –weekend, Vuokatti
7.9.  Vuokatin Vaellus
7.9. Hallan Akan Vaellus, Hyrynsalmi
8.9. Perhevaellus, Vuokatti
13.-14.9. Lost in Kainuu, Paltamo

MAANKÄYTTÖ-, SUUNNITTELU JA VIRANOMAISTULOSALUE

Rakennusvalvonta ja ympäristönsuojelu:
Ympäristönsuojelusuunnittelija Inkeri Neuvonen eläköityy 1.10.2019 alkaen ja on jo jäänyt lomalle. Inkerin tehtäviä hoitaa jatkossa ensisijaisesti ympäristönsuojelutarkastaja Tarja Laatikainen
Lisätietoja: Tarja Laatikainen, puh. 044-4214 397.

KAJAANIN VESI – LIIKELAITOS

Käynnissä olevat työmaat:
Nakertajantien, Aisatien ja Hetteenmäen-Särkilahdentien välisen jätevesirunkolinjan tarkastuskaivojen sekä runkoviemärin saneeraus on käynnissä. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy. Urakkasopimuksen mukainen valmistumisaika on 1.11.2019.
Käenpolun ja Sirkunpolun vesihuoltoverkostojen saneeraus on käynnissä. Urakoitsijana toimii Putkistosa-neeraus Eerola Oy. Sirkunpolku valmistuu urakkasopimuksen mukaisesti 30.9.2019 ja Käenpolku valmis-tuu syyskuussa 2019.
Lohtajan alavesisäiliön saneeraus on käynnissä. Urakoitsijana toimii T&A Mämmelä Oy. Urakkasopimuk-sen mukainen valmistumisaika on 30.10.2019.

Syyskuun aikana käynnistyvät työmaat:
Heinäkujan ja Vanamonkujan vesijohtoverkostojen saneeraus on käynissä. Urakoitsijana toimii Putkisto-saneeraus Eerola Oy. Saneeraukset putkistojen osalta valmistuvat marraskuussa. Katualueiden viimeis-telytyöt (asfaltointien ja nurmetuksien paikkaukset) suoritetaan keväällä 2020.
Kajaanin Veden kesän 2019 vesihuoltoverkostojen saneeraukset ja niiden toteutusajat on esitetty myös Kajaanin Veden nettisivuilla ylläpidettävässä häiriökartassa kohdassa Työmaat, www.kajaaninvesi.fi.

verkostopäällikkö Markku Piirainen, puh. 044 7100 276
käyttöpäällikkö Marko Kovalainen, puh. 044 7100 561