1.6.2018 - 13:40

Valmistumisen juhlaa, onnittelut valmistuneille

AGA 10780 Palkitut Johanna Korhonen ja Olli Lukkari amk valmistujaiset 1805

Kuva opinnäytetyön palkinnon saaneista (Kuvassa Johanna Korhonen ja Olli Lukkari). Kuvaajan Pekka Agarth.

Kajaanin ammattikorkeakoulun valmistujaisjuhlassa torstaina 31.5.2018 valmistui yhteensä 117 eri alojen opiskelijaa. Juhlapuhujaksi saapui Kainuun Yrittäjien toimitusjohtaja Anu Tervonen. Tervonen nosti puheessaan esille kainuulaisten yritysten ja ammattikorkeakoulun hyvän yhteistyön ja sen edelleen vahvistamisen. Hän korosti myös Kajaanin ammattikorkeakoulun merkitystä pelialankoulutuksen kehittäjänä.

Valmistuvan puheenvuoron piti insinööriksi (AMK) valmistunut Aleksi Nissinen. Valmistujaisjuhlassa palkittiin kolme opinnäytetyötä. Juhlissa esiintyivät Marika&Elias sekä tanssiryhmä Indian Step Crew (Elias Rissanen, Eemil Kaipainen ja Tatu Saxholm).

Opinnäytetyöpalkinto Olli Lukkarille, Johanna Korhoselle ja Sirkka Liisa Hostikalle

Tänä vuonna Kajaanin ammattikorkeakoulun palkitsemisraadille esitettyjen opinnäytetöiden taso oli poikkeuksellisen korkea. Raati päätti palkita kolme työtä.

Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan insinööriksi valmistuneen Olli Lukkarin työ ”Rakennusliikkeen tiedonhallinnan kehittäminen” on konkreettisesti tehty työ, jonka avulla rakennusmestari pystyy käyttämään ja hyödyntämään järjestelmää.

Sairaanhoitajaksi valmistuneen Johanna Korhosen työssä ”Siitä kokemus on hyvin vähäistä” käsitellään asiantuntijoiden kokemuksia adhd-oireisten lasten perheiden ohjaamisesta Kainuussa.

Tradenomiksi valmistuneen Sirkka Liisa Hostikan työ käsittelee sisäisen talousraportin Power BI-mallipohjan kehittämistä pääkirjasta. Opinnäytetyö on vahva näyttö hänen korkeasta ammattitaidostaan omalla alallaan.

Kaikki palkitut opinnäytetyöt osoittavat opiskelijoiden korkeaa motivaatiota ja sitoutumista opinnäytetyöprosessiin sekä vahvaa asiantuntijuuden kehittymistä. Opinnäytetyöt ovat sovellettavissa ja hyödynnettävissä alan ammattikäytäntöihin. Opinnäytetöissä on käytetty aiheen kannalta tarkoituksenmukaisia menetelmiä luotettavasti ja systemaattisesti. Palkitut opiskelijat ovat osoittaneet opinnäytetyöprosessin aikana kiitettävää kykyä tavoitteelliseen ja itsenäiseen työskentelyyn.

Kajaanin ammattikorkeakoulusta on valmistunut vuodesta 1995 yhteensä 6966 opiskelijaa.