12.7.2017 - 11:04

Uudistuneen Suomi.fi-verkkopalvelun lanseeraus alkaa SuomiAreenasta

Maanantaina 10.7.2017 alkoi uudistuneen Suomi.fi-verkkopalvelun lanseeraus kansalaisille. Suomi.fi on mukana Porissa SuomiAreenassa 10.–14.7.2017. Uutta Suomi.fi-verkkopalvelua esitellään kansalaisille koko viikon ajan SuomiAreenan Kansalaistorilla olevalla teltalla.

Tämän lisäksi keskiviikkona 12.7.2017 järjestetään digitalisaatiota viihdyttävästi käsittelevä paneelikeskustelu Väestörekisterikeskuksen, Aluehallintoviraston, Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus Palkeiden sekä Valtiokonttorin yhteistyönä. Luvassa on viihdyttävää sanailua digitaalisista palveluista huikeita tulevaisuusvisioita unohtamatta.

Laajempi lanseeraus alkaa syksyllä

Varsinainen laajempi lanseerauskampanja alkaa syyskuussa ja jatkuu loppuvuoden ajan. Syys-lokakuussa Suomi.fi on esillä suurimmissa kauppakeskuksissa eri puolilla Suomea. Kauppakeskuskiertueen aikana Suomi.fi-ständille voi tulla tutustumaan uudistuneeseen Suomi.fi-verkkopalveluun ja kuulemaan palvelun jatkokehityksestä. Tavoitteena on nostaa myös alueellisten toimijoiden Suomi.fissä julkaisemia palveluja esille kiertueen aikana.

”Suomi Areena on näyttävä avaus syksyllä käynnistyvälle Suomi.fi-palvelujen lanseerauskampanjalle. Olemme viikon esittelemässä vasta julkistettua uutta verkkopalvelua ja nostamassa palvelun tunnettuutta kansalaisten keskuudessa. Syyskuussa käynnistyvän varsinaisen lanseerauskampanjan tavoitteena on tavoittaa suurin osa yli 15-vuotiaista suomalaisista ja saada heidät tutustumaan Suomi.fihin. Kampanja näkyy muun muassa kauppakeskuksissa, televisiossa, radiossa, painetussa mediassa ja katukuvassa”, kertoo digitaalisten palvelujen johtaja Janne Viskari Väestörekisterikeskuksesta.

Kampanjan tueksi on avattu verkkosivusto tutustu.suomi.fi.

Julkaisemme syyskuussa organisaatioiden käyttöön Suomi.fi-viestintämateriaalipaketin, jonka avulla voitte tiedottaa mukana olostanne Suomi.fi-palveluissa. Paketti sisältää mm. tiedotepohjia, bannereita ja julisteita.

Kampanjan keskeiset viestit on kiteytetty seuraavasti:

• Löydä oikea tieto ja apua elämäntilanteisiin
  • Asioi yhdellä kirjautumisella eri viranomaisten kanssa
  • Viesti viranomaisten kanssa verkossa, myös mobiilisovelluksella [Tulossa myöhemmin 2017]
  • Valtuuta toinen henkilö tai yritys hoitamaan viranomaisasioita puolesta

Suomen liput itsenäisyyspäivänä 06122016
17.11.2017
Lapsi- ja perhejärjestöt yhdessä lapsiasiavaltuutetun kanssa kannustavat kaikkia mukaan liputtamaan lapsen oikeuksien puolesta. Sisäministeriö on jo usean vuoden ajan määrännyt valtion virastot...