16.8.2018 - 14:05

Uimakoulu Pikku Joutsen aloittaa vauvauinnin ja uimakoulun Kajaanissa

Vauvauinnin voi aloittaa 3 kuukauden iästä alkaen. Nyt Kajaanissa pääsee Uimakoulu Pikku Joutsenen vauvauintiin. Vauvauinti on koko perheen iloinen harrastus, jossa lapsi on keskipisteenä ja toimitaan koko ajan lapsen ehdoilla.

- Vauvauintiin voi ilmoittautua 3 kuukaudesta 2 ikävuoteen, kertoo vesiliikuntakouluttaja Eevaliisa Anttila Uimakoulu Pikku Joutsenesta ja jatkaa: - Sen voi aloittaa missä iässä tahansa, kun lapsi painaa 5 kiloa ja on 3 kuukauden ikäinen.  Pikkuisten kanssa hyödynnetään synnynnäistä sukellusrefleksiä, joka häviää 6-8 kuukauden iässä. Jos lapsi tällöin käy säännöllisesti polskimassa, sukeltamisesta muodostuu refleksin väistyessä opittu taito ja tässä vaiheessa uimari on jo melkoinen vesipeto, sillä lapset pitävät vedestä. Uimakoulu Pikku Joutsenen kehittämä vauvan veteen tutustumismenetelmä sopii kaikille alle 2-vuotiaille, vaikkei refleksiä enää olisikaan.

Yli 2-vuotiaille uimaan totuttelu edellyttää toisenlaista lähestymistapaa ja harjoituksia. Uimakoulu Pikku Joutsenen uimaopetusmenetelmä sisältää 7 eri tasoryhmää ja jokaisesta saa uimadiplomin. Uimakoulu Pikku Joutsen järjestää vauvauinnin ja 2-7 –vuotiaiden uimakoulun lisäksi 7-10 –vuotiaiden uimakouluja Kaukavedessä. Ilmoittautuminen on käynnissä ja vapaita paikkoja löytyy. Ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Uinnit alkavat syyskuussa 6.9.2018 alkaen torstai- ja perjantai-iltaisin sekä lauantaisin. –Olen iloinen, että saimme vauvauimareille myös torstai-illan, koska monet vauvaperheet tulevat mielellään uimaan lasten kanssa arki-iltana töiden jälkeen ja silloin ei tarvitse sitoutua viikonloppu-uinteihin.

Palvelut: vauvauinti ja uimakoulu vanhempien kanssa, pienten lasten uimakoulu ilman vanhempia ja -10 –vuotiaiden junioriuinti

Tavoitteena vauvauinneissa ja uimakouluissa on, että lapsesta tulee veden ystävä ja että hän oppii uimaan. Opetus tehdään hauskasti leikkien, loruillen ja laulaen ja yhtenä tavoitteena on, että lapsen itsetunnon kehittyminen saa hyvän pohjan.

Hallipäällikkö Aleksi Nyström on mielissään Uimakoulu Pikku Joutsenen kanssa alkavasta yhteistyöstä. - Haluamme tarjota asiakkaillemme miellyttäviä vesiliikuntakokemuksia ja pienten lasten säännöllinen uintiharrastus on hieno asia. Vesiliikuntakeskus Kaukaveden syyskauden aloituksessa on huomattu, että lasten ohjattuihin vesileikkeihin on myös kysyntää.

Uimakoulu Pikku Joutsen on toimii 8 paikkakunnalla ja 22 altaalla. Kajaanilaiset vauvauimarit voivat jatkossa käydä korvaamassa uinteja Kajaanin lisäksi Oulussa, Jyväskylässä, Helsingissä, Kaunialassa, Tampereella, Porissa ja Laitilassa sekä Pietarissa, Venäjällä. Uimakoulu Pikku Joutsenen toimitusjohtaja on tuttu monille kainuulaisille vesiliikuntaosaajille, koska hän on kouluttanut alueella vesiterapeutteja ja vesijumpanohjaajia.

Vesiliikuntakeskus Kaukavesi
hallipäällikkö Aleksi Nyström
puh. 044-421 4378
aleksi.nystrom(at)kajaani.fi