12.3.2020 - 18:40

Talvisodan päättymisen 80-vuotispäivän 13.3.2020 kaikille avoimet muistotilaisuudet perutaan

Talvisotakuva kirkkoon päin SA-kuva

Suomen hallitus suosittaa, että kaikki yli 500 hengen yleisötilaisuudet perutaan toukokuun loppuun saakka. Lisäksi suositellaan, että myös muiden kokoontumisten järjestäjät harkitsevat riskiarvioiden pohjalta vastaavien tilaisuuksien järjestämistä. Riskiarvion pohjalta on päädytty siihen, että Kajaanissa talvisodan päättymisen 80-vuotispäivän 13.3.2020 kaikille avoimet muistotilaisuudet perutaan, koska yleisön joukossa tulisi olemaan runsaasti riskiryhmiin kuuluvia.

Seppeleenlasku ja kynttilöiden asettaminen sankarihaudoille on kirkkopihalla alkaen klo 17.50. Kirkkotilaisuus ja Kaukametsän tilaisuus on peruttu.

Lisätietoja Kari Lappeteläinen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja, puh. 0400 384 846 (kari.lappetelainen(at)pp.inet.fi) ja kaupunginjohtaja Jari Tolonen, puh. 044 7100 303 (jari.tolonen(at)kajaani.fi).