3.11.2017 - 13:41

Sotiemme veteraaneille maksuton sisäänpääsy TUNTEMATON SOTILAS -elokuvan päivänäytöksiin kautta maan

Mona Salminen photo tuntematon sotilas ensi-ilta 2017
Veteraaneille ilmainen sisäänpääsy Tuntematon sotilas -elokuvan päivänäytöksiin maanantaista torstaihin kautta maan.

Keskuudessamme on nyt 15 000 sotiemme veteraania. Heistä 2000 on sotainvalideja. Veteraanien keski-ikä on 93 vuotta.

Itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi tuotantoyhtiö Elokuvaosakeyhtiö Suomi 2017, elokuvalevittäjä SF Studios, koko kotimainen elokuvateatterikenttä, valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -organisaatio ja Tuntematon sotilas -elokuvan vaikuttavuusohjelmaa tukenut Saastamoisen säätiö haluavat tarjota sotiemme veteraaneille mahdollisuuden nähdä 27.10.2017 ensi-iltansa saava Aku Louhimiehen Tuntematon sotilas -elokuva maksutta. Tämä aloite on toteutettu yhteistyössä veteraanijärjestöjen kanssa.

Kuvassa on kolme veteraania elokuvan kutsuvierasensi-illassa Tennispalatsissa, Helsingissä 12.10.2017. Kuvassa esiintyvät rintamaveteraani Mauno Tenhovirta, rintamanainen, lotta, pikkulotta Aira Samulin sekä sotaveteraani Jorma Tolvanen.

Lisätietoja Katja Turner ja Miia Haavisto.