8.2.2019 - 15:26

Loiste: Viikonlopuksi ennustettu lumisade ja lauha sää voivat aiheuttaa sähkökatkoja Kainuussa

Lumikuormaa ja kuuraa puustossa ja sähkölinjoilla kuva Loiste Sähköverkko Oy
Loiste varautuu viikonlopun säätilanteeseen lisäämällä henkilöstöä viankorjaukseen, raivaukseen ja asiakaspalveluun. Sähköverkkoalueemme on tällä hetkellä maan lumisinta aluetta ja tykkylumen määrä on suuri puustossa sekä sähkölinjoilla. Ennakoivaa kopistelua on tehty koko alkuvuoden ajan ja sähkölinjoja on tarkastettu helikopterista käsin.

Lumikuormaa on kertynyt erityisesti vaaraisilla alueilla ja säätiedotus ennustaa tykkylumen määrän kasvavan viikonlopun aikana. Ilman kosteuspitoisuus on myös suuri ja se lisää painavan kuuran muodostumista sähköjohdoille.

Lyhyitä sähkökatkoja voi esiintyä myös kopistelutöiden vuoksi. Työturvallisuuden vuoksi sähköjohto on tehtävä jännitteettömäksi kopistelun ajaksi.

Asiakkaita pyydetään ilmoittamaan sähköjohdoille kallistuneista puista tai alhaalla olevista johdoista Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h). Hengenvaaran vuoksi lunta eikä kallistuneita puita saa yrittää poistaa omatoimisesti.

Lisätietoja antaa Loiste Sähköverkko Oy, käyttöasiantuntija Mikko Leinonen puh. 050 311 0845.

Mahdollisia keskeytyksiä voi seurata netistä Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Seuraa tiedottamistamme myös Loiste Sähköverkon Twitter-tilillä