12.1.2018 - 0:00

Kuuraa muodostuu yhä runsaasti, mastopartiot kopistelevat johtoja lisävoimin

Kuva: Loiste Sähköverkko Oy
Loiste Sähköverkon alueella on yhä suurhäiriötilanne. Pakkanen on tuonut helpotusta, mutta kuuraa muodostuu edelleen runsaasti johdoille ja puustoon.

Loiste Sähköverkko Oy Tiedote 12.1.2018

Sääennusteen mukaan pakkasjakso näyttäisi jatkuvan, mutta samalla ilman kosteus on lähellä 100:aa prosenttia, joka kerryttää kuuraa. Erityisesti vaara-alueilla paksu kuura aiheuttaa lankojen alas painumista ja rakennevikoja sähköverkkoon.

Maastossa työskentelee parhaillaan yli 65 henkilöä, 4 kaivinkonetta ja 1 moto. Viikonloppuna resursseja on 30 henkilöä, kaivinkoneita ja 1 motoja.

Pahimpia kuura-alueita paikannetaan helikopterilennoilla.

Aiemmat viat on saatu korjattua, mutta lyhytaikaisia keskijännite- ja pienjänniteverkon vikoja ilmaantuu yhä. Sähkökatkojen tilannetta voi seurata Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Tykkylumialueilla maastossa liikkumista kannattaa välttää, sillä puita katkeilee ja niiden latvuksia tippuu maahan. Lumikuorman alla taipuneet puut voivat olla jännitteisiä ja vaaraksi, jos niitä raivataan ilman asiantuntemusta.

Vikailmoitukset ja havainnot voi edelleen ilmoittaa Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h).

*********

Loiste Sähköverkko Oy Tiedote 8.1.2018 klo 12.00

Kaikki viat eivät tule tietoon automaattisesti

Esimerkiksi kesämökkien tilanne on hyvä käydä tarkistamassa

Asiakkaiden on hyvä käydä mahdollisuuksien mukaan tarkastamassa sähköt kesämökeistä ja muista kiinteistöistä, joissa ei asuta vakituisesti. Automaatio ei tunnista kaikkia pienjänniteverkon sähkökatkoja ja teemme parhaillamme niistä kartoitusta. Korjaustyön nopeuttamiseksi pyydämme asiakkaitamme ilmoittamaan vielä sähköttä olevista kiinteistöistä Loiste Sähköverkon vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 24 h (maksuton).

Asiakkailla on oikeus saada vakiokorvausta sähkökatkoksesta, joka on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään 12 tuntia. Hyvitys tilittyy automaattisesti sähkölaskun yhteydessä ilman erillistä hakemusta. Vakiokorvaukset maksetaan asiakkaille kevään aikana maaliskuun laskutuksista alkaen.

Sähkökatkon aikana asiakkaille tapahtuneista vahingoista ja niihin liittyvistä korvauksista, kuten pakasteiden sulamisesta, kannattaa neuvotella oman vakuutusyhtiön kanssa.

Jos kiinteistön sähköverkko toimii oudosti - esimerkiksi valot palavat normaalia kirkkaammin tai himmeämmin - kyseessä voi olla sähköverkon nollajohtimen katkeaminen. Tästä voi seurata laitevaurioita, tulipalo tai sähköiskun vaara. Siksi tällaisessa tapauksessa pyydetään asiakkaita soittamaan vikailmoitusnumeroon.

Sähkökatkojen tilannetta voi seurata Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Pahoittelemme suurhäiriöstä aiheutunutta haittaa.

Lisätietoja vakiokorvauksista antaa Loiste Sähköverkon asiakaspalvelu 0800 9 2000 klo 8-20 (maksuton)

Vakiokorvaukset

********

Tiedote 8.1.2018 Loiste Sähköverkko Oy

Uusia yksittäisiä vikoja ja keskeytyksiä saattaa ilmaantua edelleenkin, mutta kokonaistilanne on rauhoittunut. Maanantaille on varauduttu ottamaan lisää sähköasentajia alueen ulkopuolelta, jotta maastopartioissa ahkeroinut henkilökunta pääsee lepoon pitkän työrupeaman jälkeen. Keskijännitevikoja on tällä hetkellä kymmenkunta ja sähköttömien talouksien määrä vaihtelee sen mukaisesti 100-200 välillä.

Tykkylunta on yhä runsaasti puustossa. Pyydämme asiakkaitamme huomioimaan, että tykkylumialueilla maastossa liikkumista kannattaa välttää, sillä puita katkeilee ja niiden latvuksia tippuu maahan. Lumikuorman alla taipuneet puut voivat olla jännitteisiä ja vaaraksi, jos niitä raivataan ilman asiantuntemusta.

Sähkökatkojen tilannetta voi seurata Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Vuoden vanhus 2018
7.12.2018
Ikäihmisten joulujuhlaa vietettiin Kaukametsän salissa 7.12.2018. Tilaisuudessa julkistettiin kajaanilainen vuoden vanhus 2018. Tänä vuonna Kajaanin vanhusneuvosto valitsi Kajaanin vuoden vanhukseksi...