22.3.2019 - 10:44

Kuntalisä työllistämiseen

tiedotepohja20keltainen.jpg
Kainuulaiset yritykset ja kajaanilaiset yhdistykset voivat hakea kuntalisää kajaanilaisten pitkäaikaistyöttömien tai alle 30-vuotiaiden nuorten työllistämiseen sekä työttömien työnhakijoiden oppisopimustyösuhteisiin ammatillisiin perustutkinto-opintoihin (myös perustutkinnon osiin).

Kuntalisän määrä yrityksille on enintään 300,00 euroa/kk/työntekijä.

Kuntalisän määrä yhdistyksille on enintään 300,00 euroa/kk/työntekijä, tai mikäli työllistetty on kaupungin työmarkkinatuen maksuosuuden piirissä, kuntalisän suuruus on enintään kuntaosuuden määrän verran. Kuntalisää maksetaan työsuhteen voimassaoloajalta, kuitenkin enintään 35 kalenteriviikolta, paitsi oppisopimustyösuhteessa enintään kolmen vuoden ajalta.

Kuntalisä tulee käyttää työllistetyn työntekijän palkkakulujen ja lakisääteisten työnantajakulujen kattamiseen. Kuntalisää haetaan lomakkeilla, jotka löytyvät osoitteesta www.kajaani.fi/palvelut/tyollisyys. Lomakkeissa ovat tarkemmat ohjeet kuntalisän hakemisesta ja myöntämisehdot. Lisätietoja antaa henkilöstösihteeri Paula Tokkonen, p. 044-710 0377, s-posti etunimi.sukunimi@kajaani.fi.

Kajaanin kaupunki

Työllisyyspalvelut