8.10.2018 - 15:56

Kaksi tuotetta jatkoon Race to Winter Wonders -kisassa

Kainuun liiton yhteistyökumppaneineen toteuttama Race to Winter Wonders -kilpailu kainuulaisille yrittäjille ja NY-yrittäjille on loppusuoralla. Kisassa on etsitty uutta, innovatiivista ja kansainväliseen myyntiin sopivaa valmista tuotetta tai toteutettavissa olevaa tuoteideaa Brysselin joulutoritapahtumaan 30.11.2018 – 6.1.2019.

Kilpailuaika oli 1.7. – 30.9.2018. Kilpailuun tuli yhteensä viisi kiinnostavaa tuotetta tai tuoteideaa, joista raati valitsi jatkoon kaksi. Loppusuoralla ovat suomussalmelaisen Lea Helttusen sisustustyynynpäällinen, jossa on käytetty Uusi Suomussalmi -kuosia sekä kajaanilaisen Maija Aution lisäaineeton, gluteeniton ja vegaaninen PureProtein -välipalapatukka, jossa on käytetty kainuulaisia marjoja.

Tuotteita arvioivat Kainuun liiton, Kainuun Yrittäjien, YritysAmiksen, Kainuun Edun ja Kalevala Spiritin edustajat. Kilpailun tavoitteena on innostaa kainuulaista yrittäjyyttä ja rohkaista yrittäjiä kansainvälisille markkinoille.

Kilpailussa on toiminut sparraajana kansainvälistä huomiota saaneen kainuulaisen start up -yrityksen, Rockers-workshopin yrittäjä Sara Vaskivuo. Kilpailun suojelija on tanssija ja koreografi Jorma Uotinen.

Brysselin joulutori on Euroopan suurimpia joulutoreja, jossa vierailee vuosittain 2,5 miljoonaa kävijää. Vuonna 2018 tapahtuman kunniavieraana on Suomi, ja Suomea edustaa Kainuu. Kainuun roolista tapahtumassa on sovittu Brysselin kaupungin, Visit Finlandin ja Kainuun liiton kesken. Viiden tapahtumaviikon aikana Brysselissä tarjotaan suomalaisia elämyksiä, ruokaa ja kulttuuria Kainuu-twistillä. Kainuulaisen joulutorin kaupallisen osuuden toteuttaa Kalevala Spirit Oy

Lisätietoja toimitusjohtaja Anu Tervonen, anu.tervonen@yrittajat.fi, 044 728 7100 ja viestintäpäällikkö Eeva Mäntymäki, eeva.mantymaki@kainuu.fi, 044 797 4004