6.7.2016 - 13:38

Kajaanin Vesi uusii vesihuoltoverkostoa

Kajaanin Vesi -liikelaitos saneeraa kuluvan kesän ja syksyn aikana vesijohto- ja jätevesiverkostoa useissa kohteissa. Alkukesän aikana on jo saneerattu runkovesijohtoa ja viemäriä Timperintiellä Petäisenniskassa. Kesäkuussa on aloitettu runkovesijohdon saneeraustyö Lehtikankaan vesitornilta Palokankaalle ja keskussairaalan alueelle. Lehtikankaan vesitornin syöttövesijohto Mäkikadulla ja Mäkikadun talousveden jakelujohdot ja viemärit uusitaan kesän ja syksyn aikana alkaen heinäkuussa. Runkovesijohtoa saneerataan kesän ja syksyn aikana heinä-elokuun vaihteesta alkaen myös Laajankankaalla Vehkapuiston ja Kangaspuiston alueella.

Yhdessä Kajaanin kaupungin Ympäristöteknisen toimialan kanssa katusaneerauksien yhteydessä saneerataan vesi- ja viemäriverkosto Peltokujalla ja Rihmakujalla sekä Joutsenpolulla ja Telkkätiellä.

Saneeraustöillä vähennetään vesihuoltoverkoston korjausvelkaa ja runkovesijohtojen uusimisella parannetaan lisäksi vedenjakelun varmuutta. Kesän ja syksyn 2016 Vesihuoltosaneerauksiin käytetään noin 2,0 M€ ja sillä saneerataan noin 4,4 km vesijohtoa ja 1,9 km jätevesiviemäriä sekä niihin liittyviä laitteita ja rakenteita.

Saneerausurakoitsijoina toimivat Uponor Infra Oy, Maarakennus Kamara Oy, Pyykkönen yhtiöt Oy ja Kuljetuspolar Oy.

Videon Mäkikadun vesihuoltoverkoston suunnitelmasta voit katsoa täältä.