28.11.2016 - 13:21

Kajaanin Veden vedenjakelu kärsii putkirikosta

Tiedotepohja Kajaani sininen
Mäkikadun syöttövesijohdon saneeraustyömaan urakkasuorituksen yhteydessä viikonloppuna 26. - 28.11.2016 tapahtui jäätymisen aiheuttama putkirikko Lehtikankaan ylävesisäiliöllä.

Urakoitsija on aloittanut Kajaanin Veden avustamana korjaustoimenpiteet, joiden arvioidaan valmistuvan klo 14.00 - 16.00. Mikäli korjaus ei valmistu noin klo 14.00 mennessä, esiintyy alueen vedenjakelussa merkittäviä häiriöitä ja vedenjakelu keskeytyy pian tämän jälkeen.

Häiriöitä esiintyy Lehtikankaan, Laajankankaan, Palokankaan, keskussairaalan, Kainuun prikaatin ja Lauttolahden seudun vesiosuuskunnan alueilla.

Mikäli vedenjakelu ehtii keskeytyä, se palautuu viiveellä korjauksen valmistuttua Lehtikankaan ylävesisäiliön täyttämisen vuoksi. Vedenjakelun palautumisen jälkeen verkostossa voi esiintyä ilman, samentumien ja sakkaumien aiheuttamia ongelmia. Asiakkaita kehotetaan juoksuttamaan vettä em. ongelmien poistamiseksi. Lisäksi kiinteistöjen haltijoita pyydetään huomioimaan kiinteistöjen LVI-laitteiden varotoimet vesikatkosten osalta (esim. lämpimän veden pumppujen kuivakäynti).

Asiasta tiedotetaan seuraavan kerran tänään klo 17.00 mennessä.

Lisätietoja:  Markku Piirainen, verkostopäällikkö, gsm 044 7100 276