5.2.2018 - 0:00

Kajaanin Uudet tanssit –koreografiakatselmuksessa jaettiin palkintoja, pääpalkinto meni Hyttyset -teokselle Kouvolaan

Kajaani Tanssii 2018
Kajaanin Uudet tanssit –koreografiakatselmuksessa jaettiin palkintoja. Pääpalkinto 1000 e meni Hyttyset -teokselle Kouvolaan.

Kajaani Tanssii, Uudet tanssit koreografiakatselmuksessa parhaimmaksi palkittiin Anu Itkosen koreografia Hyttyset (tanssijat: Studio Dance Pit, Kouvola).

Muut palkitut olivat seuraavat:

Reuna (koreografia Riku Lehtopolku, Tanssikoulu Liisa Nojonen) 800 e
Out of the Comfort Zone (koreografia Mindy Lindblom ja Rosa Herpiö, StepUP Helsinki – Espoo - Vantaa) 800 e
Akseli GK (koreografia: Sonja Pakalén, Kajaani Dance)  800 e
In to Battle (koreografia tanssijat itse, Tanssikoulu DCA, Helsinki) 800 e
Aika, joka kului (koreografia: Vilma Tuominiemi, Kuopio) 800 e
Ikuisuus (koreografia: Miira Kaarenoja, Turun seudun tanssioppilaitos) 350 e
Quartet (koreografia: Anandah Kononen, Helsingin tanssiopisto) 350 e

Yleisön parhaimmaksi valitsema teos oli Weather Girl Amaya (koreografia Kerttu Peiponen ja Mira Aho, Dance Actions Tampere) 300 e.

Kunniamaininnan saivat koreografiat:

Walk!  (koreografia Moona Nevalainen, Vaskivuoren tanssilukio, Vantaa)
Berries (koreografia Saara Mikkola-Ylitolva, Tuomas Mikkola, Tanssiopisto Vinha/Tahdittomat ry. Vihti)
Soutu (koreografia Jari Saarelainen,  StepUp, Helsinki)
The Remix (koreografia Diego Sigueira, M18 Kroatia)
On that Beat (koreografia: Suvi Salmi, Tanssikoulu Hip Hop House,Tampere)
Still Breathing  (koreografia: Vilma Kärkkäinen, Feel Free Crew, Jyväskylä)
Oletko valmis? (koreografia: Alina Komulainen ja Laura Alatalo, Kajaani Dance)
Supersiskot (koreografia: Leena Koskiahde, Vantaan Tanssiopisto)
Funktio (koreografia: Elina Wuethrich, Gradia Tanssi, Jyväskylä)
Musta tuntuu (koreografia: Helena Toivonen, Keski-Uudenmaan Tanssiopisto, Järvenpää)
Scope (koreografia: Elina Wuethrich, Gradia Tanssi, Jyväskylä)

Tekniikan suosikki oli teos Aika, joka kului (koreografia Vilma Tuominiemi, Kuopio). He saivat Kajaani Dance laukut.

Koreografiakatselmukseen oli tarjolla yhteensä 181 esitystä, joista esiraati valitsi tapahtumaan 41 tanssiteosta.

Koreografiakatselmuksen arvioijina olivat tänä vuonna tanssikriitikko, Kalevan kulttuuritoimittaja Eeva Kauppinen, tanssitaiteilija ja taiteellinen johtaja Antti Lahti,  tanssitaiteen maisteri, balettipedagogi Heli Kuula ja käsikirjoittaja ja elokuvantekijä Pekka Lehtosaari. Koko tapahtuman sanavalmiina juontajana toimi Sanna Meska.

Kajaani Tanssii –tapahtumaa on vietetty 1.-4.2. jo 27. kerran. Tapahtuman tilaisuudessa on kävijöitä ollut yhteensä  3480 henkilöä.

Kajaani Tanssii -tapahtuman järjestävät Kaukametsän kulttuuritapahtumat yhteistyökumppanina Kajaanin Dancen tanssikoulu.

Ensi vuonna Kajaani Tanssii 7.-10.2.2019.

Lisätietoja taiteellinen johtaja Minna Palokangas puh. 044 587 4765 ja tapahtumapäällikkö Tuula Tikkanen puh: 044-7100 922.

Lue lisää www.kajaanidance.fi