14.1.2016 - 15:54

Kajaanin Mamsellissa 14.1. tapahtunut virhe ruuanvalmistuksessa on selvitetty

Kouluruokailu
Torstaina 14.1.2016 ruuanvalmistuksessa tapahtuneen virheen syyksi on selvinnyt väärän suurusteen käyttö kastikkeen valmistuksessa.

Tapahtuneen johdosta on oltu yhteydessä oireita saaneiden oppilaiden huoltajiin joko Mamsellin tai koulun toimesta. Sairaalahoitoa vaatineet oppilaat jatkoivat perjantaina koulutyötä normaalisti.

Tapahtumassa tuli esille virhe tuotantoprosessissa, jota on ryhdytty korjaamaan. Asiaa on selvitetty kaikkien Mamsellin tuotantokeittiöiden kanssa. Käymme tapahtuman läpi Mamsellin henkilökunnan kanssa.

Asiaa on hoidettu hyvässä yhteistyössä sivistystoimen ja asiakkaiden kanssa. Kajaanin Mamselli pahoittelee tapahtunutta.

Lisätietoja antavat:
Johtaja Tuija Vuorinen, Kajaanin Mamselli, 044 7100 241
Tuotantopäällikkö Minna Haverinen, Kajaanin Mamselli, 044 7100 942
Johtaja Päivi Rissanen, Kajaanin kaupungin perusopetus, 044 7100 611

********

Tiedote 14.1.2016

Keittiö Lounatuulessa on tänään sattunut inhimillinen virhe ruuan valmistuksessa, jonka seurauksena keliaakikkojen ja vehnäallergikkojen ruokaan on joutunut erheellisesti vehnäjauhoja. Virhe koskee Keskustan ja Lehtikankaan alueen peruskouluja ja päiväkoteja. Näissä yksiköissä  noin 70 perusopetuksen oppilaalla ja päiväkotilapsella on keliakia tai vehnäallergia. Oireina saattaa tulla vatsanväänteitä, mutta vaikeimmin allergisille oireet voivat olla vakavia. Kaksi oppilasta on saanut tapauksen johdosta sairaalahoitoa. Virheellisesti valmistettua ruokaa syöneiden lasten perheisiin on oltu tai pyritään olemaan henkilökohtaisesti yhteydessä tämän päivän aikana.

Kajaanin Mamselli pahoittelee tapahtunutta.

Lisätietoja antavat:
Tuotantopäällikkö Minna Haverinen, Kajaanin Mamselli, 044 7100 942
Johtaja Tuija Vuorinen, Kajaanin Mamselli, 044 710 0241
Johtaja Päivi Rissanen, Kajaanin kaupungin perusopetus, 044 7100 611

17.10.2017
Kajaanin kaupunki myöntää perinteisesti tänäkin syksynä kajaanilaisille työttömille 20,00 euron arvoisia opintosetelejä. Opintosetelin voi käyttää kajaanilaisten oppilaitosten järjestämien kurssien...