7.5.2020 - 11:12

Kajaanin kirjastojen uloslainaus alkaa

okin_kirjat2.jpg
Varausten uloslainaus alkaa Kajaanin kirjastoissa perjantaina 8.5.2020 klo 10–16. Toukokuun aikana kirjastoista voi ainoastaan noutaa varauksia, muut palvelut eivät ole käytettävissä. Mahdolliset palautukset vastaanotetaan palautusluukkujen kautta. Luukut ovat avoinna ympäri vuorokauden.

Maanantaista 11.5.2020 alkaen uloslainaus tapahtuu pääkirjastossa normaalien aukioloaikojen mukaisesti, ma-pe klo 10–20, lauantaina klo 10–15. Lähikirjastoissa uloslainauksen aikataulut vaihtelevat, oman kirjaston tilanteen voi tarkistaa kirjaston kotisivuilta http://www.kajaani.fi/fi/palvelut/kirjastot-ja-aukioloajat

Käsiteltäviä varauksia on paljon ja niiden käsittelyssä on viivettä, odotathan noutoilmoitusta. Varausilmoitusten lähettäminen aloitetaan aikaisemmin varatusta aineistosta jo torstaina 7.5.2020, uloslainaus alkaa kuitenkin vasta perjantaina 8.5. Toukokuun aikana lähetetyissä noutoilmoituksissa varausten noutoaika on normaalia pidempi, joten niiden hakemista ei tarvitse kiirehtiä. Varauksia voi tehdä verkkokirjastossa https://kainet.finna.fi/ tai soittamalla kirjastoon.

Asiakkaiden ja henkilökunnan terveyden suojaamiseksi asiakkaita pyydetään muistamaan turvavälit ja käymään kirjastossa vain terveenä. Asiakastilaan otetaan rajattu määrä henkilöitä kerrallaan. Kirjastokäynnille ei siis kannata tulla vielä koko perheen voimin. Noutaessasi perheenjäsenten varauksia, otathan heidän kirjastokorttinsa mukaan. Pääkirjaston ja Lehtikankaan kirjaston yhteydessä on myös koulujen toimintaa, joten koulupäivien aikana alueilla liikkuu paljon lapsia ja nuoria.