Olet täällä

12.8.2020 - 17:19

Kajaanin kaupungin poikkeusolojen aikaiseen palvelupuhelimeen soitettiin yli 2 000 kertaa

Kajaanin tunnus harmaa tausta
Kajaanin kaupungin poikkeusolojen palvelupuhelimen toiminta ja asiointiapu on päättynyt tällä erää. Kaupunki seuraa aktiivisesti koronatilannetta, ja käynnistää tarvittaessa palvelun uudelleen.

Palvelupuhelin palveli kajaanilaisia 8.4.–31.7.2020. Palveluun soitettiin 2 108 kertaa. 65 prosenttia yhteydenotoista oli asiointipyyntöjä ja 35 prosenttia yleisiä tiedusteluja kaupungin palveluista ja koronavirukseen liittyvistä asioista. Pyyntöjen perusteella ruokakaupassa käytiin yhteensä 1 155 kertaa, apteekissa 187 kertaa ja kirjastossa 29 kertaa, muuta asiointiapua annettiin seitsemän kertaa.

Palvelupuhelimen ja asiointiavun toiminta sai paljon myönteistä palautetta. Kajaanilaiset ovat voineet elää turvallista arkea kotona, kun olemme toimittaneet päivittäiset perustarpeet kotiovelle. Useat kaupat toimittavat edelleen maksusta ostoksia kotiin kajaanilaisille, toteaa tapahtumasihteeri Satu Pyykkönen.

Palvelupuhelimessa neuvottiin, mistä yli 70-vuotiaat, riskiryhmään kuuluvat, sairaat ja karanteenissa olevat voivat saada apua kauppa- ja apteekkiasioiden hoitamiseen. Myös Kajaanin kaupunki tarjosi asiointipalvelua, jota hoitivat Kajaanin kaupungin omat työntekijät. Yhteistyössä olivat mukana Kajaanin kaupungin koulutusliikelaitos, Kajaanin ammattikorkeakoulu ja Suomen Punaisen Ristin Kajaanin osasto. Tuotteet toimitettiin asiakkaan ulko-ovelle. Kirjaston ja asiointipalvelun yhteistyönä kotiin toimitettiin myös kirjastoaineistoa. Asiointiapupalvelu on ollut mahdollista myös kuulovammaisille sähköpostin tai tekstiviestin välityksellä.

Huomioimalla turvavälit ja hyvän käsi- ja yskimishygienian pystymme pitämään tilanteen jatkossakin hyvänä alueellamme. Toimitaan yhdessä vastuullisesti ja asioidaan vain terveenä.

Kajaanin kaupungin asiointipalvelun henkilöstö toivottaa turvallista ja lämmintä syksyä kajaanilaisille!

Kajaanin kaupungin verkkosivujen koronainfo sivustolle (www.kajaani.fi/korona) on koottu ajankohtaista tietoa koronavirustilanteesta, palveluista ja toimintaohjeista Kajaanissa.

Kajaanin kaupungin Facebook www.facebook.com/kajaaninkaupunki

Uusimmat

Kajaanin Vesi logo
25.11.2020
Vesihuoltopalveluista perittävät maksut on päivitetty Kajaanin Vesi -liikelaitoksen hin-nastoon 1.1.2021 alkaen. Hintojen korotusvaikutus talous- ja jätevesiliittymäisille kiinteistöille on...