31.8.2018 - 15:02

Kajaanin Kaukavedessä voi jatkossa uida myös uimashortseilla

Shortsikielto poistuu Kaukavedestä
Kaukavesi sallii jatkossa uimashortsien käytön ja järjestää allashygieniateemaviikon 1. - 7.9.2018.

Suomen uimataito-  ja hengenpelastusliitto on parin vuoden ajan suositellut shortsikiellon  vapauttamista uimahalleissa nuorten miesten uimataidon näkökulmasta ja viime vuosina uimashortsien salliminen on yleistynyt. Nyt myösVesiliikuntakeskus Kaukavesi on liittynyt uimashortsit sallivien uimahallien ja kylpylöiden joukkoon.

Perinteisten kireiden ja minimalististen uima-asujen on huomattu monista asiakkaista tuntuvan epämukavilta. Naisten ja lasten uimapuvut ovatkin muuttuneet peittävämpään ja väljempään suuntaan. Uimashortsien  sallimisen myötä, mukavammaksi koetun peittävän ja väljemmän uima-asun mahdollisuus halutaan antaa Kaukavedessä myös miehille.

Uimataidon ja viihtyvyyden lisäksi asiassa on huomioitu myös hygieenisyys. Kaukavesi on kartoittanut shortsit vapauttaneista uimahalleista hygieniavaikutuksia, ja saatujen tietojen mukaan shortsien salliminen ei ole vaikuttanut
vedenpuhdistusprosessiin tai vesinäytteisiin. Alushousut, urheilutrikoot ja pelishortsit eivät ole jatkossakaan sallittuja uima-asuina.

Kaukavedessä vietetään shortsien sallimisen myötä 1. - 7.9.2018 allashygieniateemaviikkoa, jonka aikana Kaukaveden aulassa on esillä allashygieniaan liittyviä tietoiskuja.

Lisätietoja liikuntapalveluvastaava Jari Rajala jari.rajala(at)kajaani.fi puh. 044 421 4108.

Nuorisotalo wanha vesilaitos
21.5.2019
Kajaanin kaupunki ilmoittaa myytäväksi niin sanotun Nuorisotalo Wanha vesilaitos -rakennuksen. Se sijaitsee osoitteessa Kauppakatu 1b.
Eduskuntavaalit 2019 banneri (Jukka Laukkanen)
16.5.2019
Vuoden 2019 europarlamenttivaalit toimitetaan kaikissa jäsenvaltioissa vaaliajanjaksolla 23.-26.5.2019. Suomessa vaalipäivä on sunnuntai 26.5.2019...