3.1.2018 - 7:41

Kainuun sote on varautunut sähkökatkojen aiheuttamiin hätätilanteisiin

Kainuun sote on varautunut auttamaan sähkökatkoista kärsiviä asukkaita hätätilanteessa. Ensihoidon lisäksi Kainuun soten kotihoidon resursseja on vahvistettu. Ensisijaisesti Kainuun soten kotihoito huolehtii omista asiakkaistaan.

Hätätilanteessa otetaan yhteyttä hätänumeroon 112. Koska lumitilanteen aiheuttamat sähkökatkokset voivat jatkua, myös hätänumeron toiminnassa voi olla häiriöitä. Mikäli yhteyttä hätänumeroon ei saada, kiireellistä hoitoa tarvitsevat tai pitkäaikaisten sähkökatkojen vuoksi vakavissa ongelmissa olevat asukkaat voivat poikkeuksellisesti hakeutua hätätilanteessa terveysasemille tai vuode- ja hoivaosastoille.

Ainakin Suomussalmella, Hyrynsalmella, Puolangalla ja Ristijärvellä kunnat tarjoavat asukkailleen sähkökatkon aikana tarvittaessa muun muassa pesu- ja majoitusmahdollisuuksia. Esimerkiksi Hyrynsalmella myös terveysasemalle on hakeutunut yksittäisiä avuntarvitsijoita.

Terveysasemien yhteystiedot löydät Kainuun soten verkkosivuilta tai joka kotiin jaetusta Kainuun soten palveluoppaasta.

Kuntien tarjoamien palvelujen tiedot löytyvät kuntien verkkosivuilta.

Lisätietoja hallintoylilääkäri Esa Ahonen 0500 686024 ja terveysjohtaja Mikko Timonen 044 7970 200.

Nuorisotalo wanha vesilaitos
21.5.2019
Kajaanin kaupunki ilmoittaa myytäväksi niin sanotun Nuorisotalo Wanha vesilaitos -rakennuksen. Se sijaitsee osoitteessa Kauppakatu 1b.
Eduskuntavaalit 2019 banneri (Jukka Laukkanen)
16.5.2019
Vuoden 2019 europarlamenttivaalit toimitetaan kaikissa jäsenvaltioissa vaaliajanjaksolla 23.-26.5.2019. Suomessa vaalipäivä on sunnuntai 26.5.2019...