12.10.2017 - 14:42

Itsenäisyysjuhla KAINUUGAALA 5.12. Kajaanihallilla

Kainuugaala logo outline printti kuva
Kajaanin kaupunki, Kainuun prikaati ja Kainuun liitto järjestävät satavuotiaan Suomen kunniaksi suuren itsenäisyysjuhlan 5.12.2017 Kajaanihallilla. Suurlavalle nousee noin 200 laulajaa, sinfoniaorkesteri vahvistettuna Kao konservatorion kevyen musiikin osaamisella sekä tanssijat.

Mukana ovat kaikki Kajaanin merkittävimmät musiikin ja tanssin tekijät: Kaukametsän kamariorkesteri, Kaukametsän kamarikuoro, Kajaanin mieslaulajat, Keskuskoulun musiikkiluokat, KAO konservatorio, Kajaanin lukion musiikkilinja, Ballet Kaukametsä ja Kajaani Dance. Esiintyjiä on siis yhteensä jopa 400.

Itsenäisyysjuhla kantaa nimeä KAINUUGAALA ja gaalassa kantaesitetään kajaanilaislähtöisen Satu Simolan säveltämä Kainuu-kantaatti, Metsän ja järven kantaatti. Lisäksi gaalassa esitetään Finlandia, Maamme ja Nälkämaan laulu. KAINUUGAALASTA järjestetään kaksi esitystä 5.12.2017. Päivällä oleva esitys on tarkoitettu koululaisille. Iltaesitykseen voi ostaa pääsylippuja hintaan 11.50€/lippu. Koululaisnäytös alkaa klo 13.00 ja sinne on kutsuttu lapsia ja nuoria kaikista Kainuun kunnista. Iltanäytös alkaa klo 19.00.

Mukana KAINUUGAALAN tekemisessä ovat myös KAO:n mediapuolen ja somistuspuolen opiskelijoita, jotka suunnittelevat gaalalle visuaalisen ilmeen, nettisivut ja Facebook-sivut. Somistuspuolen opiskelijat huolehtivat Kajaanihallin somistuksesta.

Tukensa KAINUUGAALAN toteuttamiseen ovat tähän mennessä osoittaneet Loiste Oy, Kaisanet Oy, Tokmanni ja Kainuun Sanomat.

KAINUUGAALAN suurteos on ollut valmis jo jonkin aikaa ja harjoitukset on polkaistu käyntiin syksyn aikana.

KAINUUGAALAAN voi tutustua osoitteessa www.kainuugaala.fi sekä Facebookissa nimellä KAINUUGAALA.

KAINUUGAALAN järjestelytoimikunta