1.6.2018 - 9:26

Flipster -aikakauslehtipalvelu käytössä kesä-heinäkuussa

Flipster
Englanninkielisiä lehtiä kesäloman ratoksi!

Kesä-heinäkuun ajan Kainet-kirjastojen asiakkailla on mahdollisuus kokeilla e-lehtipalvelu Flipsteriä. Flipster sisältää aikakauslehtiä, joista suurin osa on englanninkielisiä. Palvelu sisältää noin 1500 lehteä ja ne ovat kaikki saatavilla koekäytön aikana. Useimmista lehdistä löytyy myös vanhempia numeroita parin viimeisen vuoden ajalta.

Käytä Flipsteriä nettiselaimella kotona tai kirjastossa: Flipster -aikakauslehtipalvelu

Palveluun kirjaudutaan kirjastokortin numerolla. PIN-koodia ei tarvita. Myös kirjaston tietokoneilla voit lukea lehtiä nettiselaimessa, jolloin edes kirjastokortin numeroa ei tarvita. Riittää, että klikkaat palvelun linkkiä. Flipster -palvelu löytyy myös kirjaston etusivulta.

Voit lukea myös sovelluksessa

Voit käyttää myös sovellusta Android- ja iOS-latteilla, kun lataat Flipster-sovelluksen mobiililaitteen sovelluskaupasta. Valitse ensin kirjastoksi Kajaanin kaupunginkirjasto ja klikkaa kirjautumissivulla ”Patron ID Login”. Sitten voit kirjautua sisään kirjastokorttisi numerolla. PIN-koodia ei tarvita. Sovellukseen voi ladata lehtiä ja ne ovat luettavissa rajoitetun ajan (yleensä noin viikko), jonka jälkeen ne voi halutessaan ladata uudestaan.

Kokeilu kestää 1.6.–31.7.2018. Kokeilun päätyttyä palveluun ei enää pääse kirjautumaan. Sovellukseen ladatut lehdet eivät säily käytettävissä enää kokeiluajan jälkeen, koska niiden uudelleenlataus ei enää onnistu kokeilun päätyttyä.

Asiaan liittyvät asiasanat: