26.10.2018 - 13:21

Brahenkadun uuden jätevedenpumppaamon käyttöönotto

Brahenkadun jätevedenpumppaamon käyttöönotto tapahtuu maanantai-illan 29.10.2018 ja tiistai-aamun 30.10.2018 välisenä aikana.

Brahenkadun jätevedenpumppaamon siirto Rantapuistossa Linnankadun itäpuolelta sen länsipuolelle putkistotöineen on edennyt siihen vaiheeseen, että uuden jätevedenpumppaamoon käyttöönotto ja sen vaatimat putkistokytkennät tapahtuvat maanantain 29.10.2018 klo 23.00 ja tiistai-aamun 30.10.2018 välisenä aikana.

Putkistokytkentöjen ajan siirrettävä jätevedenpumppaamo ei ole toiminnassa, joten jätevedenpumppaamo ohitetaan loka-autokuljetuksin. Jätevettä kuljetetaan useilla loka-autoilla Kajaanin keskustassa Sissikadun, Kauppatorin ja Scandicin välisellä alueella.

Kuorma-autojen liikenne edellä mainitulla alueella on yön ajan lähes jatkuvaa ja siitä voi aiheutua tavanomaisesta poikkeavaa melua ja muuta häiriötä. Viemäröinti toimii työn ajan normaalisti mutta Kajaaninjoen eteläpuolisten kuluttajien vedenkäytön minimointi maanantai-illan 29.10.2018 ja tiistai-aamun 30.10.2018 välillä helpottaa työn toteutusta.

Lisätietoja:
johtaja Juha Nurminen, Kajaanin Vesi –liikelaitos, 044 7100 258