17.10.2019 - 8:00

Ajankohtaista Kajaanin Veden työmaista

Ajankohtaista käynnissä olevista ja tulevista Kajaanin Veden työmaista:

Käynnissä olevat työmaat:

Lohtajan alavesisäiliö saneeraus, urakoitsijana toimii T&A Mämmelä Oy. Urakkasopimuksen mukainen valmistumisaika on 30.10.2019.

Nakertajantien, Aisatien ja Hetteenmäen-Särkilahdentien välisen jätevesirunkolinjan tarkastuskaivojen sekä runkoviemärin saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy. Urakkasopimuksen mukainen valmistumisaika on 1.11.2019.

Teppanan, Kuluntalahden ja Soidinsuon alueella jätevesirunkolinjan tarkastuskaivojen sekä runkoviemärin saneeraus. Työt käynnistyvät 1.11.2019. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.

Heinäkujan ja Vanamonkujan vesijohtoverkostojen saneeraus on keskeytetty, työt jatkuvat keväällä 2020. Myös katualueen viimeistelytyöt (asfaltointien ja nurmetuksien paikkaukset) suoritetaan keväällä 2020. Urakoitsijana toimii Putkistosaneeraus Eerola Oy.

Valmistuneet työmaat:
Siikapuron jätevesipumppaamon saneeraus.
Kaislapolun ja Mansikkapolun vesihuoltoverkostojen saneeraus.
Laajankankaantien Rinnekadun puoleisessa päässä n. 130 m:n matkalla on saneerattu jätevesiviemärin runkolinjaa.
Sammonkadulla, väli Urho-Kekkosenkatu – Vienankatu ja Väinämöisenkadulla, väli Lönnrotinkatu – Koulukatu runkovesijohdon ja jätevesiviemärin saneeraus.
Varsitien ja Puomitien katualueen ja vesihuoltoverkostojen saneeraus.
Sirkunpolun vesihuoltoverkoston saneeraus.
Kuusitien ja Lehtokujan katualueen ja vesihuoltoverkostojen saneeraus.
Otanmäessä Murskaajantien läheisyydessä jätevesiviemärin saneeraus omana työnä.
Käenpolun vesihuoltoverkoston saneeraus.

Saneeraukset aiheuttavat aika ajoin vesikatkoja, joista saneerausurakoitsijamme tiedottaa tarkemmin kiinteistöjen omistajia. Vedenjakelukatkokset aiheuttavat putkistoon virtaus- ja painevaihteluja, jolloin putken sinämästä voi irrota sakkaa, joka mahdollisesti voi värjätä tai sameuttaa veden hetkellisesti saneerausalueen kiinteistöissä tai jopa laajemmallakin alueella. Veden värimuutokset poistuvat vetää juoksuttamalla. Mikäli ongelma jatkuu veden juoksutuksesta huolimatta, tulee silloin ottaa yhteyttä vesilaitokselle.

Vesihuoltoverkostojen saneeraukset ja niiden toteutusajat on esitetty myös Kajaanin Veden nettisivuilla ylläpidettävässä häiriökartassa kohdassa Työmaat.

Lisätietoja:     verkostopäällikkö Markku Piirainen, puh. 044 7100 276
                       käyttöpäällikkö Marko Kovalainen, puh. 044 7100 561