11.4.2016 - 12:32

Pitkä työura Mamsellissa

Kukkakimppu
Bongaa Mamsellin 10 tarinaa!

Kotitalouskoulun käynyt koulutyöntekijä Eija Väisänen on aloittanut työuransa jo 43 vuotta sitten Toppilan hoitokodin keittiöllä. Aluksi Eija työskenteli keittiöllä harjoittelijana ja ns. tuuraajana hoito-osastoilla. Hän sai vakinaisen työpaikan Toppilan keittiöltä vuoden 1974 lopussa. Eija valittiin keittiöapulaiseksi Kuurnan päiväkotiin vuonna 1980.

Vuonna 2001 Eija aloitti Kajaanin kaupungin palveluksessa (nykyinen Kajaanin Mamselli). Hän työskenteli koulutyöntekijänä Kajaanin Lyseolla vuosina 2001–2006, jonka jälkeen hän siirtyi nykyiseen työyksikköön, Teppanan koululle. Osa-aikatyötä Eija on tehnyt kuusi viimeisintä työvuotta. Koulutyöntekijänä Eija tekee sekä keittiö- että siivoustyötä. Hän näki tärkeänä sen, että työnantaja, Kajaanin Mamselli, on mahdollistanut kouluttautumisen puhtaanapidon ammattilaiseksi. Eijalla on vankka osaaminen niin keittiö- kuin siivoustyössä.

Minulla oli ilo tutustua puhtaanapitotyöhön Eijan mukana 31.3.2016 ns. iltavuorossa Teppanan koululla. Teimme luokkasiivousta parityönä. Työn lomassa Eija kertoi työhistoriastaan, nykyisestä työstään ja harrastuksistaan. Eija on iloinen ja hänestä hehkui positiivisuus. Hän piti työstään, koska ”tässä näkee heti työn tuloksen”. Työnantajaa, Kajaanin Mamsellia, Eija pitää hyvänä työnantajana. Hänellä on ollut vaihteleva työ ja hän on voinut vaikuttaa oman työn suunnitteluun. Nykyisiä ja entisiä työkavereitaan ja asiakkaita Eija kehui vuolaasti. Eija oli onnellinen siitä, että ”on ollut töitä”.

Kuvakollaasi

Eija jäi 5.4.2016 vuosilomalle ja sen jälkeen nauttimaan eläkepäivistään. Eläkkeellä Eija aikoo olla entistä enemmän lastenlastensa kanssa. Perheellä on kesäpaikka Puolangalla, missä hän voi kalastaa, marjastaa ja sienestää entistä enemmän.

Juhla

Kiitos Eijalle pitkästä työurasta Mamsellissa ja mukavia eläkepäiviä!

Mervi Mustonen
palvelusuunnittelija