4.9.2017 - 13:53

Mamselli mukana Luomupuuron maailmanennätyksessä, Hävikkiviikossa ja Leipäviikossa

Keskiviikkona 6.9. Mamsellissa ollaan toteuttamassa luomupuuron syömisen maailmanennätystä. Lisäksi viikolla 37 Mamsellissa huomio kiinnittyy ruokahävikin vähentämiseen Hävikkiviikon merkeissä sekä viikon aikana leipä on erityisesti esillä Leipäviikon puitteissa.

Suomen täyttäessä 100 vuotta, Pro Luomu ry kutsuu kaikki suomalaiset, yritykset, organisaatiot ja järjestöt mukaan tekemään luomupuuron maailmaennätystä 6.9.  Mamselli on mukana tekemässä ennätystä tarjoamalla kyseisenä päivänä kaikille aamupala-asiakkaille luomukaurapuuroa ja erityisruokavalio-asiakkaille luomutattaripuuroa. Mamselli haastaa kaikki muutkin tahot tekemään ennätystä!

www.luomupuuro.fi

Ruokahävikillä tarkoitetaan roskiin päätynyttä ruokaa, jota Suomessa on noin 450 miljoonaa kiloa vuodessa. Hävikkiviikolla halutaan nostaa ruoan arvostusta ja kertoa ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä. Mamselli pyrkii jatkuvasti hävikin pienentämiseen, ja tuo Hävikkiviikolla aihetta esiin tiedottamisen kautta.

Tehdään yhdessä työtä ruokahävikin pienentämiseksi!

www.havikkiviikko.fi

Syyskuussa vietettävällä Leipäviikolla muistutetaan kuidun tärkeydestä osana terveellistä ruokavaliota. Tänä vuonna Leipäviikon teemana on ruisleipä. Mamsellin ruokapalveluissa tarjotaan teemaviikon aikana erilaisia, pääasiassa lähituottajien ruisleipiä. Iloa ja terveyttä kotimaisesta leivästä!

www.leipatiedotus.fi/leipaviikko

ruisleipa.jpg