27.5.2016 - 12:07

"Aurinko armas paistaa, se surut, murheet poistaa"

Kukka
Bongaa Mamsellin 10 tarinaa!

Pääsin tutustumaan yhden päivän ajan kotipalveluaterioiden jakeluun kuljettaja Arto Kinnusen mukana. Tutustumispäiväni alkoi vierailulla Ravintokeskus Tähkän keittiöllä, jossa kotipalveluateriat valmistetaan ja pakataan. Aterioita valmistetaan päivittäin lähes 300 ja niitä toimitetaan koteihin kuumana viikon jokaisena päivänä.

Kotipalveluateriat

Kajaanin Mamsellin työntekijät pakkaavat kotiateriat kuljetuslaatikoihin. Sillä aikaa kuljettaja varmistaa, onko jakelureitille tullut uusia asiakkaita tai tilauksiin muutoksia.

Kuljettaja Arto Kinnusella on reilu kymmenen vuoden kokemus työstä. Hän kertoi, että palkitsevinta työssä on se, kun asiakkaat odottavat lounaan saapumista. Kotiateria on monelle asiakkaalle päivän kohokohta, se on tärkeä osa asiakkaan jaksamista ja hyvinvointia. Minuuttiaikataulu tuo oman haasteensa kuljetustyöhön. Sujuva yhteistyö kuljettajan ja keittiön välillä on avainasemassa palvelun onnistumisen ja aikataulussa pysymisen kannalta.

Asiakkaat voivat halutessaan valita lounaan etukäteen kahdesta eri vaihtoehdosta. Ateriakokonaisuutta voi täydentää maidolla ja leivällä.

Kotipalveluateriat2

Kuljettaja piti hyvänä sitä, että työssä saa samalla hyötyliikuntaa, sillä melko usein kotipalveluateria-asiakkaat asuvat hissittömän talon ylimmässä kerroksessa. ;) Tutustumispäivä oli erittäin mielenkiintoinen. Erityisesti mieleeni jäivät erään kotipalveluateria-asiakkaan iloiset sanat: ”Aurinko armas paistaa, se surut, murheet poistaa”.

Kotipalveluateriat3

- Minta Rimpiläinen, palvelusihteeri

Bongasit Mamsellin 5. tarinan. Osallistu kilpailuun täältä.