30.7.2020 - 10:20

Ajankohtaista Kajaanin Veden työmaista

Ajankohtaista käynnissä olevista ja tulevista Kajaanin Veden työmaista:

Elokuussa käynnistyvät työmaat:

Sarapolun ja Kortepolun vesijohtojen saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.
Kainuunkadun vesihuoltoverkostojen saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.
Sammonkadun vesihuoltoverkoston saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.
Linja-autoaseman alueen runkovesijohdon saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.
Tapionkadun talousvesiverkoston saneeraus. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.
Yrjöntien katurakenteiden, hulevesiverkoston sekä talousvesijohtoverkostojen saneeraus. Pääurakoitsijana toimii Maarakennus Kamara Oy.

Käynnissä olevat työmaat:

Pohjolankadun vesihuoltoverkostojen saneeraus, joka valmistuu urakkasopimuksen mukaan syyskuun loppuun mennessä. Urakoitsijana toimii Putkistosaneeraus Eerola Oy.
Lenkkitien ja Viittatien katurakenteet, hulevesiverkoston sekä talousvesijohtoverkostojen saneeraukset. Saneeraustyö on suunniteltu valmistuvan elokuun 2020 loppuun mennessä. Pääurakoitsijana kohteessa toimii Pyykkönen Yhtiöt Oy. Saneeraustyöstä aiheutuu haittaa vedenjakelulle ja katualueen liikennöinnille, näistä urakoitsija tiedottaa tarkemmin alueen kiinteistöjä.
Närhipolun ja Peiponpolun vesihuoltoverkostojen saneeraus. Saneeraukset valmistuvat elokuun puolivälissä. Urakoitsijana toimii Uponor Infra Oy.

Valmistuneet työmaat:

Kätönlahden jätevedenpumppaamon saneeraus.
Ristikadun jätevedenpumppaamon saneeraus.
Suvantorannan runkovesijohdon saneeraus.
Vanamonpolun vesihuoltoverkoston saneeraus.
Satamakadun vesihuoltoverkoston saneeraus.

Keskeytyneet työmaat:

Koronavirusriskin vuoksi etäluettavien vesimittareiden vaihtotyö vuodelta 2020 on keskeytetty toistaiseksi. Kajaanin Vesi on 1. vaihtojakson aikana vaihtanut noin 500 vesimittaria etäluettaviin vesimittareihin. Vaihtotyö vuonna 2020 on suunniteltu tehtäväksi kolmessa jaksossa. 1. vaihtojakso päättyi 21.2.2020, seuraavien 2. ja 3. vaihtojaksojen ajankohdat vuodelle 2020 selviävät, kun tiedämme koronavirustilanteesta enemmän. Tiedotamme niistä tarkemmin elokuussa.

Kajaanin Veden kesän 2020 vesihuoltoverkostojen saneeraukset ja niiden toteutusajat on esitetty myös häiriökartalla.

Lisätietoja: verkostopäällikkö Markku Piirainen, puh. 044 7100 276
                  käyttöpäällikkö Marko Kovalainen, puh. 044 7100 561