17.12.2018 - 14:27

Teatteri osallistui Hyvä Joulumieli -keräykseen

Hyvä_Joulumieli -keräys_2018_kajaanin_kaupunginteatteri.jpg
Hyvä Joulumieli -keräys tuottaa iloa lapsiperheille

Teatterin pikkujouluesityksissä näyttelijät ovat perinteisesti keränneet rahaa Hyvä Joulumieli -keräykseen.

Tänä vuonna keräykseen kertyi kaikkiaan 1859,50 euroa. Lahjoituksen vastaanotti Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kainuun piirin toiminnanjohtaja Seija Karjalainen.

Kuvassa lahjoituksen vastaanottaa Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kainuun piirin toiminnanjohtaja Seija Karjalainen, lahjoitusta luovuttamassa ovat näyttelijät Maria Palmu, Vera Veiskola, Sohvi Roininen, Teija Töyry ja Mika Silvennoinen.

Hyvä Joulumieli -keräys on vuosittainen keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi ja se järjestetään jo 22. kerran. Vuosien varrella keräyksellä on tuettu jo lähes 260 500 perhettä. Hyvä Joulumieli -keräyksen valtakunnallinen tulostavoite on n. 2 000 000 euroa, jonka avulla jaetaan 70 euron arvoisia lahjakortteja 28 000 perheelle. Keräys jatkuu aina jouluaattoon asti.

Suomen Punainen Risti ja Mannerheimin lastensuojeluliitto järjestävät keräyksen yhdessä Ylen aamu-tv:n, Yle Radio Suomen ja Radio Vegan kanssa.